Slik blir Call of Duty 4

Farvel WW2, hallo ... krigen mot terror?



Jeg synes det ser helt sykt kult ut og kommer langt opp på listen over spill jeg gleder meg til. Hva synes dere?

En lenger og barskere utgave av traileren ligger her.
.

Duke Nukem Lever

DNF

Skytespillet «Duke Nukem Forever» er en legende. Spillet har vært under utvikling siden april 1997, og ingen har sett noe særlig til det siden 2001. For å sette ting i perspektiv, siden «DNF» ble annonsert har det kommet seks utgave av Windows, over 4500 ulike spill og vi har fått selskaper som Google og eBay.

Mange har derfor begynt å lure på om spillet faktisk finnes eller om det bare er en ond spøk, meg inkludert. Nå trenger vi heldigvis ikke bekymre oss for at «Duke Nukem Forver» bare er tull mer, utviklerne har bekreftet at bildet i toppen av denne stillingsannonsen er ekte.

Bildet ser lekkert ut (selvom det er knøttlite) og viser Duke i en akkurat passe barsk posisjon, og jeg gleder meg herved enda mer. Traileren fra 2001 er fortsatt utrolig kul og viser en rekke tøffe scener, og med et «par» års ekstra utvikling kan spillet umulig ha blitt dårligere.

Roll on 2008, eller 2009, eller ...
.

Kjendisbabes i PC-spill

World of Warcraft


Det store spillnettstedet GameDaily har, i anledning lanseringen av «The Burning Crusade», forsøkt å gjenskap en rekke kjendiskvinner i «World of Warcraft. Resultatet er oppsiktsvekkende bra, enkelte av figurene er nesten prikk like originalene (vel, bortsett fra litt merkelig hudfarge og sånt da).

Se bilder av figurene (og de ekte damene) her.
.

iPod + GameBoy = sant

iBoy

Internett er fullt av beskrivelser av sprø, men likevel kjempekule prosjekter. Et av de heteste akkurat nå er iBoy.

En eller annen kar har byttet ut innmaten i en gammel GameBoy med en iPod, fikset litt hist og pist, og vips så var iBoy født. Resultatet er stilig, og hadde vi ikke hatt ti tusen tommeltotter hadde vi nok prøvd selv.

For snill som han er så har skaperen lagt ut en guide til hvordan du kan kombinere 1989 og 2006 (og kanskje også 2007) sine heteste dingser.
.

«Halo 3»-nytt

Moongoose

Bungie, utviklerne av «Halo»-spillene, er kjent for å holde kortene tett inntil brystet og aldri si noe om spillene sine før de absolutt må. Nå er det er tydeligvis på tide å lette på «Halo 3»-sløret, for Bungie har  endelig begynt å legge ut litt konkret info om spillet på hjemmesiden sin.

For en liten stund siden fikk vi vite mer om det nye kjøretøyet, «Moongoose». Det har ingen våpen, men er kjapt og lar deg ha med en passasjer.

Nå har Bungie lagt ut informasjon om gresset i «Halo 3». Det er så next-gen som noe kan få blitt, gresset er animert (og for eksempel svaier i vinden), kan ødelegges og mye annet kult. Ifølge Bungie gjør det nye gresset blant annet så spillverdenen føles mer levende.
.

Årets spill

Teknikken bestemte seg for å slå seg vrang og vi måtte fjerne kommentarfeltet for at Firefox-brukere skulle kunne lese «Årets spill»-saken uten merkelig formatering. Alle kommentarer kan derfor tas her inntil vi får ordnet opp i det (og keep it clean!).
.

Bilder fra X06

X06 var stort sett «No pictures», «PR says you can't take any pictures» også videre, men jeg klarte like å ta noen og her er de.

Spillmagasinet på X06

Jeg er ingen flink fotograf, noe som er veldig synlig på en del av bildene. Så keep that in mind :)
.

Spillglede

Mario & Luigi: Partnes in TimeSpillglede er når du smiler fra øre til øre og fryder deg over det som skjer på skjermen. Kanskje varter spillet opp med fantastisk grafikk, morsom dialog eller heftige hendelser og muligheter.


Det forrige spillet som fikk meg til å oppleve spillglede var «Mario & Luigi: Partners in Time». Dialogen er velskrevet, og selvom spillet ikke inneholder stemmer, klarer likevel spillfigurene å uttrykke det de føler. Når spillet kommer i butikken på fredag, og du har kjøpt det, kommer du til å skjønne hva jeg mener. Mario og Luigi sine italienske gloser og aniktsuttrykk og noen fienders trang til å snakke leetspeak er det jeg husker aller best.


Andre spill som har gitt meg samme følelse, og som er av forholdsvis ny dato, er «World of Warcraft», «Grand Theft Auto: San Andreas» og «God of War». I de to første opplevde jeg spillglede når jeg endelig innså hvor store og omfattende spillområdene er. De fabelaktig hefitge kampene er grunnen til at «God of War» er på lista.


Jeg kan fortsette til langt ut i 2007 med spill som har lokket frem spillglede, men jeg er mye mer interessert i deres historie. Når opplevde du spillglede sist, og hvilke spill har du gledet deg mest over?

.
hits